יום חמישי, 21 באפריל 2011

כוונה יוצרת מציאות - תהליך השיווק כמניע לחקירה פנימית ולהתפתחות אישית ומקצועית

בפוסט הקודם כתבתי שתכנון טוב של אסטרטגית השיווק שלנו גם מוביל לתוצאות טובות יותר בשטח, וגם תומך בהתפתחות האישית שלנו, והבטחתי להסביר למה התכוונתי... אז ככה:
גם כאשר אנו יוצרים לעצמנו מיתוג (כלומר סגנון בו אנו מעוניינים להציג את עצמנו) וגם כאשר אנו מחליטים באילו ערוצי שיווק לפעול, אנחנו בעצם עוברים תהליך פנימי של דיוק ומודעות עצמית.

אנחנו מתחילים לשאול את עצמנו שאלות ולחפש בתוכנו את התשובות - מה האיכות הייחודית שלי כאדם וכבעלת עסק? מה התכונות המיוחדות שאני מביאה מול הלקוחות שלי? מה מיוחד ומה התועלת האמיתית במוצר או בשירות שלי? לאיזה קהל אני רוצה לפנות? עם איזה סוג של אנשים הכי מתאים לי לעבוד, ומדוע? האם יש נישה שאני נמשכת אליה בתוך תחום העיסוק שלי? איך טבעי לי לפנות לקהל, מה הסגנון והכישורים שלי?

השאלות הללו אולי נשמעות טריוויאליות, אבל רוב בעלי העסקים לא באמת מקדישים להן מחשבה מעמיקה לפני שהם נכנסים לתהליך עסקי מוצהר, כזה שיש לו מטרה ברורה, שמוקצה לו זמן משלו, ושנעשה תוך כדי לימוד אינטנסיבי (באופן עצמאי או בליווי מקצועי). בדרך כלל (ואני אומרת זאת מנסיון אישי של שנים בכמה עסקים שניהלתי, ומתוך היכרות קרובה עם הרבה בעלי עסקים, חברים, תלמידים ונועצים) אנחנו פשוט רוצים שיהיו לנו כמה שיותר לקוחות, וכאילו לא משנה לנו איך, למה ומאיפה הגיעו אלינו - העיקר שיגיעו!
אבל כשאנו מסתכלים כך על הדברים אנו מאבדים את האפשרות להיות ממוקדים ומדויקים בזימון שלנו, ואלה מאיתנו שהם בוגרי סדנאות רוחניות למיניהן (מדמיון מודרך ועד שמאניזם) יודעים שלכוונה מדויקת ונכונה יש עוצמה אדירה, והיא מובילה לתוצאות הרצויות.

ההמלצה שלי לכל בעל עסק היא - לצאת מהחשיבה של "רוצה לקוחות ולא משנה מי איך ולמה", ולהתחיל בתהליך של חקירה, חלימה, התכוונות... תנו לעצמכם לשאול את השאלות, והיו סבלניים עד שיגיעו התשובות. לפעמים אנחנו יודעים אותן היטב ורק צריכים שמישהו או משהו יניע אותנו לפעולת השאלה, ולפעמים צריך לחפור עמוק כדי להבין, ולעבור דרך מחסומים פנימיים, אמונות, פחדים והרגלים... לגלות את האמת הפנימית שלנו בשלבים, צעד אחרי צעד, תוך כדי ניסוי וטעיה. אבל העבודה הזו שווה את התוצאה - חיבור עמוק יותר לעצמנו כבני אדם, כאנשי מקצוע וכבעלי עסק עצמאי, ומתוך כך גם שדרוג במכירות!

בהצלחה, ואל תשכחו להנות מהדרך...
שלכם באהבה,
תמר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה