יום שני, 9 במאי 2011

למה שיווק באינטרנט מעודד אותנו לבטא את הייחודיות שלנו יותר מכל מדיה אחרת?

כבעלי עסק האינטרנט נותן לנו במה מצוינת וידידותית מאוד לשיווק, במה שיש בה מרחב לביטוי אישי נרחב יותר ממה שהכרנו בתקופה בה השיווק נעשה רק דרך אמצעי תקשורת אחרים (חלוקת פליירים, מודעות וכתבות בעיתונות, פרסום או ראיון בטלוויזיה וכו').

ברשת שטחי הפרסום שלנו לא מוגבלים כמו במדיות האחרות - יש לנו מקום להציג את עצמנו ואת העסק שלנו בצורה מאוד נרחבת, מעמיקה ומפורטת, ולהעלות כמה ואיזה תוכן שרק נרצה. אנו יכולים להוסיף תכנים עדכניים כל הזמן, לפנות לקהלים שונים באופנים שונים, לתת ביטוי לסגנון אישי, ולנהל דיאלוג חי ואמיתי עם הקהל שלנו.

אנו יכולים לשלוט באופן בו התוכן מגיע לגולשים - להחליט איך לחלק את התוכן ולהגיש אותו, באיזה מינון ותזמון להציג אותו, ובמקביל - הגולשים עצמם מחליטים במה הם בוחרים להעמיק ומתי על פי הנוחות שלהם, ואנחנו לא כופים עליהם את הפרסום שלנו (כמובן שעלינו להזהר מהצפות אבל זה כבר נושא אחר...).

החוויה היא בסופו של דבר מאוד טבעית, נעימה וזורמת -
אם אנחנו מקפידים לעשות את זה נכון, אנחנו יכולים ליצור חוויה טובה עבור הגולשים - לגרום להם להרגיש שהם מקבלים מידע מפורט ועדכני שמשרת אותם, שמקשיבים להם ומתייחסים אליהם, ולא שדוחפים להם פרסומות קצרות ושטחיות שפונות ל"מכנה המשותף הנמוך ביותר".

האמצעים הטכנולוגיים שהאינטרנט מספק לנו, משכללים את הדיוק שלנו בתקשורת עם הקהל.
מנועי החיפוש למשל, גורמים למצב בו האנשים שמתעניינים במה שיש לנו להציע, הם בדיוק אלה שימצאו את הפרסומים שלנו (כמובן במידה שדאגנו לקדם את עצמנו במילות החיפוש המתאימות). גם אם השקענו בעבודת הקידום הרבה אנרגיה, זוהי עבודה הנעשית "מאחורי הקלעים", והחוויה של הגולשים היא שהם מצאו את המידע בעצמם ובהתאם לתחומי העניין שלהם.

בעיני כל אלה הם דברים נהדרים, שמכבדים מאוד גם אותנו כאנשי מקצוע וגם את הגולשים שנחשפים למסרים שלנו, ומקלים עלינו את מלאכת השיווק.
בזכות הכלים של האינטרנט השיווק הפך עבור רבים מאיתנו ממטלה מעיקה לעבודה מהנה. אנחנו יכולים להרפות מהמאמץ שהכרנו בשיטות השיווק המסורתיות, ולהתחיל להפיץ את הבשורה שלנו בצורה שהכי מדויקת ונכונה לנו - בכל שעה ביממה, בכל מצב צבירה, באיזה מינון שנרצה, באיזה סגנון שנבחר, לקהל המדויק שאליו חשוב לנו להגיע... ובעלות אפסית עד מינימלית! אני אישית חווה את זה כחופש נפלא שמאפשר לי לחגוג את תהליך השיווק ולצמוח בתוכו.

מזמינה גם אתכם לגשת לשיווק באינטרנט מתוך החוויה הזו, ואין ספק שהתחושה הטובה שתחוו תשפיע על הצלחת הפעילות השיווקית שלכם ועל התוצאות בשטח.


שלכם באהבה,
תמר ענבר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה